Topic: Graph i Word

Når jeg indsætter et Graph billede i Word, fylder koordinatsystemet kun ca. en fjerdedel af billedet - se vedhæftede Wordfil.
Jeg har benyttet "indsæt speciel" og "Graph-system objekt".
Jeg benytter Office 2016 og Windows 10.

mvh F

Re: Graph i Word

Jeg tror du glemte at vedhæfte filen. Jeg har lige prøvet med Word 2016 under Windows 10 og her virker det fint.

Jeg mindes et par andre som havde samme problem for et par år siden:
http://forum.padowan.dk/viewtopic.php?id=934

Desværre fandt jeg aldrig ud af hvad det skyldtes og jeg har svært ved at gøre noget ved det når jeg ikke kan genskabe det.

Re: Graph i Word

Ups, jeg prøver igen.

Post's attachments

Attachment icon Graph i Word.docx 16.36 kb, 475 downloads since 2016-10-20 

Re: Graph i Word

Jeg har kigget på det igen, men jeg kan ikke på nogen måde genskabe problemet.

Hvad sker der hvis du i stedet indsætter objektet i WordPad? Er det samme problem?

Hvad sker der hvis du i stedet i Word i Indsæt speciel vælger Enhanced Metafile?

Hvad sker der hvis du i Graph gemmer som emf-fil og indsætter den i Word?

Re: Graph i Word

Samme problem i alle tilfælde

Post's attachments

Attachment icon Graph i Word.rtf 66.68 kb, 490 downloads since 2016-10-21 

Attachment icon Graph i Wordpad.rtf 52.45 kb, 506 downloads since 2016-10-21 

Attachment icon Graph indsat som udvidet metafil.docx 13.91 kb, 503 downloads since 2016-10-21 

Re: Graph i Word

Det overrasker mig faktisk at emf-filen har samme problem. Jeg har vedhæftet en emf-fil jeg har lavet i Graph. Jeg vil godt vide hvad der sker hvis du indsætter den i Word. Du må også godt vedhæfte en emf-fil lavet i Graph.

Hvis den jeg har vedhæftet virses korrekt, så er der tydeligvis noget galt med Graph på din computer. Jeg håber at din emf-fil kan hjælpe mig med at finde ud af hvad det er.

Post's attachments

Attachment icon Graph Eksempel.emf 8.48 kb, 454 downloads since 2016-10-23 

Re: Graph i Word

Jeg vedhæfter dit emf-billede indsat i Word og det virker fint

Jeg vedhæfter også et emf billede som jeg har lavet i Graph og det bliver for lille når jeg indsætter i Word.

Paint er standard-program til at åbne emf-filer på min pc - jeg ved ikke om det betyder noget.

Post's attachments

Attachment icon emf billede indsat i Word.docx 15.68 kb, 480 downloads since 2016-10-23 

Attachment icon Lavet i Graph.emf 4.57 kb, 456 downloads since 2016-10-23 

Re: Graph i Word

Tak for filen. Jeg kan se en værdi i filen som er forkert. Nu prøver jeg at finde ud af hvorfor den er forkert så jeg kan rette det i Graph. Desværre driller mit udviklingsmiljø mig i øjeblikket, men jeg skal nok få det rettet inden alt for længe.

Re: Graph i Word

Det ser ud til at jeg har brug for lidt mere hjælp fra dig.
Kan jeg få dig til at installere beta-versionen af Graph fra http://www.padowan.dk/beta/. I betaversionen af Graph kan du trykke Ctrl+Alt+F12 for at fremprovokere en fejl som viser en dialog hvor du kan sende en bug report til mig. Det må du meget gerne gøre. Den indeholder en hel del information om din computer. Jeg har en ide om at problemet skyldes inkonsistent information om skærmen.

Re: Graph i Word

Jeg har downloadet betaversionen, men når jeg tykker ctrl + alt + f12 kommer der en dialogboks med titlen: Intel HD-grafik kontrolpanel. Jeg kan ikke finde en bug-report...

mvh Søren

Re: Graph i Word

ØV! Det ser ud til at du har et andet program som sjæler de tastetryk fra Graph. Du kan eventuelt se om du kan slå tastekombinationen fra i Intel kontrolpanelet. Det kan være den her hjælper:
http://www.howto-connect.com/enable-dis … -graphics/

Ellers prøver jeg at ændre tasterne i Graph.

Re: Graph i Word

Jeg fik rystet Intel væk:)
Jeg tror også at jeg fik sendt en Bug report til dig - det gik lidt stærkt og måske er jeg kommet til at sende den to gange - beklager.

Re: Graph i Word

Ja, jeg fik den to gange, men det er fint. Tak for det.

Re: Graph i Word

Det virker fint nu:)

Re: Graph i Word

Hvordan skete det? Hvordan fik du det til at virke?

Jeg synes efterhånden jeg har tjekket alt og jeg kan ikke finde nogen årsag til at det fejlede.

Re: Graph i Word

Jeg har intet gjort og ved ikke hvad der er sket. Jeg troede at du måske havde rettet noget.

Re: Graph i Word

Er det fordi det er rettet i beta-versionen? Jeg har ikke gjort noget for at rette det. Det er godt nok før sket at jeg har rettet fejl uden at være klar over det, men det undrer mig godt nok.

Men det vigtigste er da at det virker nu.